alguns problemes amb Sarge

Hola
He instalat Sarge amb un 2.6 i KDE 3.2, i m'he trobat amb algunes sorpreses:
1- No m'ha reconegut la partició swap, he hagut de fer, per recomanació del
propi sistema al iniciar-se, mkswap -V1 /dev/hda1... Ha canviat el tipus de
swap amb el 2.6? El fet és que ara el sistema no es queixa de que no té swap
(tot i que "top" i "free" em diuen que no n'hi ha) però rebo tot sovint
missatges de "could not allocate memory" amb 128 Mb de RAM, cosa que abans no
em passava amb woody i només 64 Mb de RAM i una swap de les de sempre...
2- Les fonts a KDE són força lletges, a les opcions per canviar fonts no n'hi
ha gaires, a qual més horrible. Hi ha alguna manera d'instal.lar fonts més
agradables? No és per desmerèixer, però he vist altres distribucions on les
fonts per KDE són millors...
3-KDE insisteix en presentar-se a 640 x 480, donant-me només opció a canviar
a... 320 x 240!!! He remenat XF86Config-4 per tot arreu, inclús posant només
800 x 600 a "Section screen" però ni cas. He fet dpkg-reconfigure
xserver-xfree86 i al final de tot em diu que
"start-configlet: configlet in path /usr/share/configlets/xserver-common is
bad" i marxa "a la francesa" cap a la shell sense fer res.
Algú pot iluminar-me?
Gràcies
Ricard