Catalanització del debian

Benvolguts amics de la llista,

Sóc un usuari de linux des de fa un 6 anys, i he provat tots els sabors: vaig començar per debian 1.3 (un trencaclosques) i he seguit amd SuSe... fins que he acabat amb, sobretot, Mandrake i darrerament Fedora Core test 1.

Com que la instal·lació de Debian la trobe molt "farragosa" he decit, per provar com va, fer un knoppix-install de la Knoppix 3.3 castellana (pots especificar knoppix lang=ca al arrencar).

L'autodetect va molt be (el problema més gros és que tinc una tarja wireless SMC 2802W que funciona amb el mòdul prism54, que ja està instal·lat en aquesta knoppix i que em sembla que faria molt dificil instalar-me una debian "normal"). Tanmateix veig alguns problemes:

1. Com es pot catalanitzar la debian, tal com ho està MDK? Ja se que no hi ha un script semblant al "castellanizar" que, dit siga de passada, no sempre funciona.

2. Per a conectar a internet SEMPRE he d'anar al menú Knoppix --> Configurar tarjeta de xarxa i després menú Knoppix --> Configurar xarxa wireless. No desa la configuració, i he de tornar a fer-ho cada vegada.

3. Mozilla no permet canviar l'idioma a castellà (és la 1.6 que no te traducció al català) encara que hi està seleccionat.

4. El plug-in del flash s'instal·la però no funciona.

Trobe que la debian es "més linux" que les altres, pero semabla molt menys polida que fedora o MDK. A vore si entre tots ho podem resoldre i fer d'ella una distro senzilla i còmoda d'instal·lar.

Algú te alguna resposta? Moltes gràcies per la vostra ajuda

Rafa Quintanilla
València