detecció de particions amb parted

bones!

fa temps que arrossego un problema amb parted i ara me n'he adonat que el nou instalador de debian (http://www.debian.org/devel/debian-installer/) el fa servir i, per tant, no puc fer instal·lacions noves sense carregar-me tota la taula de particions.

el problema és que el parted no em detecta les particions, ho interpreta tot com a una sola partició fat16. això em passa amb vàries màquines i varis discs durs, fins i tot després d'haver-los formatat amb el mateix parted durant la instal·lació de debian. he cercat una mica, però san google no escolta els meus clams avui.
algú li ha passat?
trobo heavy que hi hagi un error tan gran al nou instal·lador.

fins ara.

     ^ ^
     O O
    (_ _)
muzzol(a)mail.ru
jabber id: muzzol(a)jabber.dk
No atribueixis qualitats humanes als ordinadors.
No els hi agrada.
<echelon spamming>
bomb terrorism bush aznar teletubbies
</echelon spamming>