Re: maleït spam ...

Hola,

On Apr/09/2004, esteve serra clavera wrote:

> estic fent servir el postfix en un servidor dedicat enllaçat a un
> domini.
> el problema és que estic rebent força spam i, tot i que ara m'intentaré
> configurar el spamassassin, també m'he trobat que intentant enviar un

per fer-ho de una manera fàcil pots provar així:

http://bulma.net/body.phtml?nIdNoticia=1978

(això és spam XD)

> correu a aol em contesta que el meu domini ha estat utilitzat per enviar
> spam. em sorgeixen dos dubtes
> s'està utilitzant el servidor de forma indiscriminada

segurament no et passa això, amb postfix si no és conscientment no
estaras fent de relay

Segurament és que aol fa servir llistats de ip's per evitar spam,  i la
teva ip deu estar a dins un llistat d'aquests (a vegades hi posen xarxes
senceres..., de telefonica, terra, etc.)

Hi ha llocs que fan testos per saber si estas com a relay obert, aquí
n'hi ha un:

http://www.abuse.net/relay.html

tot i que aquest no l'he provat, ara en faré alguna prova també :-)

--
Carles Pina i Estany		GPG id: 0x8CBDAE64
	http://pinux.info