Re: utilitzar un pc com router adsl

hola!

en principi, naturalment que pots. Necessites tenir 2 targetes de xarxa on en una hi enxufes el que et donin la gent de l'ADSL(que a vegades ja és un router), i l'altra l'envies cap al hub (o switch) d'on pengen la resta d'ordinadors de la teva xarxa local. D'aquesta manera, tot el tràfic que entri i surti per la teva ADSL haurà de passar forçosament pel teu pc, que actuarà com a router, firewall i no sé què més (a vegades em faig un embolic amb tot això). Amb l'iptables pots establir les regles que vulguis, de manera que pots deixar entrar o sortir el tràfic que tu decideixis i li diguis a l'iptables.

hi ha alguns manuals a:

http://www.netfilter.org/documentation/index.html#documentation-howto

Pel que fa als paquets debian, em sembla que es diu iptables (apt-cache search iptables), i també necessites activar les opcions de filtratge de paquets (network filtering) al kernel.

per saber què has d'activar al kernel, mira't:

http://bulma.net/body.phtml?nIdNoticia=1860

a veure si et va bé...

salutacions,

pau

el dia Sun, 7 Mar 2004 23:35:05 +0100 en/na
Ricard Pradell Buxó <nut@arrakis.es> va dir: