falla DNS

Hola:
Alguna cosa no em va  correctament: tinc un PC,que dona servei a internet, on
s'hi connecten un portatil amb Linux i un PC amb winxp o Linux.
Fa temps que la connexio a Internet funcionava prefectament.
Desde el servidor es surt a internet bé però des dels altres 2 el servei
sembla aleatori, d'entrada diu que no troba la plana, si poses una adreça
numèrica i va i ho destapa (no sempre)  i es connecta  amb noms, a vegades el
ping a un nom el resol però amb http no.
El servidor va amb sarge i 2.4.23.
La connexió a internet es fa amb /etc/init.d/isdn start i un script, i no hi
tinc (al menys que jo sapiga) cap tallafoc, ni res,....

Com podria saber realment que passa?
Alguna eina?

Gràcies.

Salut.

Xarx
Això funciona amb Linux  (Usuari enregistrat n. 92028)
Debian Sarge
Kernel 2.4.23