aplicacions gràfiques com root a Woody

Hola
Quan intentava executar ethereal a Woody, em sortia un error de permisos al
intentar capturar paquets. Algú em va apuntar que per posar la tarja de xarxa
en modus promiscu necessitava ser root. El problema és que en Woody no sé
engegar processos gràfics com root, a no ser que inicii tota la interface
gràfica (uso icewm) com root. Altres distribucions m'obren una finestra on
posar la clau de root i si que m'ho permeten fer. Com es fa en Woody?
Si ho faig des de consola amb su i engego ethereal (o qualsevol altra
aplicació gràfica) em surt:

Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Xlib: Client is not authorized to connect to Server
Gtk-WARNING **: Cannot open display: :0.0

Entenc que he de fer alguna cosa per permetre que un client X executant-se com
a root pugui connectar-se al servidor X. Sé la teoria, però no sé fer-ho a la
pràctica. A més, no vull que això sigui permanent, doncs té tota la pinta de
ser un problema de seguretat, només voldría fer-ho per una aplicació en
concret i que després tot torni a la normalitat. És possible fer-ho?
Gràcies