Novell: audio, reproductor MP3 i messenger

Ei! Sóc novell a Debian i a Linux. vaig utilitzar el netinstaller x installar debian sarge xo tink alguns problemes:
- No em funciona l'audio. Ke me de baixar x konfigurar-lo? O kom es fa??
- Kin reproductor MP3 em recomaneu??
- Sóc usuari de MSN messenger i voldria saber kin programa recomaneu per linux. Per ordre de prioritat de més a menys voldria primer k es veiés l'avatar i de poder posarten un, i la conferencia de so i de video.

Gràcies d'avançat.