Freqüència de la pantalla

Bones.
Voldira saber com es pot canviar la resol·lució de pantalla directament,
ja que fent un "#dpkg-reconfigure xserver-xfree86", puc triar entre:

1280...
1600x1200 a 60Hz
1600x1200 a 75Hz
1600x1200 a 85Hz
1900x...

I el meu monitor de 19", a 1600x1200 només suporta fins a 70Hz, i si fico
freqüència a 75Hz, em surt la pantalleta i no es veu res, i a 60Hz...
Doncs mareja un mica...  =)
Així que m'agradaria saber com ho puc fer manualment, perquè he estat
remenant tots els arxius de l'"/etc/X11", i no trobo res... A part, que no
sé perquè és cadascún, perquè hi ha :

XF86Config
XF86Config-4                    <- El principal?
XF86Config-4.in
XF86Config-4.debconf-backup     <- Còpia de seguretat?
XF86Config.in

Si algu em pot concretar quin és cadascún també m'aniria bé  xD  Sinó, si
a algú li va bé que en pastegi el seu "XF86Config-4". que també tinc algun
problema amb el teclat...  :S
Moltes gràcies!

--
      (o_   EliziR Ðeluxe ©