Ajuda amb la instal·lació de Sarge

Hola a tothom!
Sóc novell de Linux però m'adapto amb gran rapidesa (a + sóc jove i estik akostumat a treballar amb ordinadors). Al principi em vaig posar la Red Hat 9 i fa pok em vaig posar la Fedora pero no macavaven de fer el pes. Vaig llegir la web de Debian i la idea em va captivar. Ahir em vaig disposar a instal·lar Sarge baixant-me el netinst pero no me n'he sortit. O bé no em reconeixia el ratolí, o be X no em funcionava, ... Voldria que em recomanessiu una guia d'instal·lació de Sarge (més igual si és amb CD mínim o am Jigdo, pero no vull comprarme-la). Tinc ADSL. El meu equip és:
Pentium III a 800MHz
192 MB de RAM
Ratolí i teclat inalambric logitech per PS/2
Tarjeta gràfica SiS de 8MB
WinXP en una partició (això ja ho domino, jejeje)
una altra particio FAT32 per les dades

Si voleu saber-ne més coses m'ho demaneu.
I ja de pas un parell de coses més:
- Es poden utilitzar els discos DVD-RAM a Debian com si fossin floppies ??
- KDE o GNOME, en k es diferencien??