Re: pregunta sobre el nucli

A Dissabte 17 Gener 2004 16:05, Xavier Bosch Lluis va escriure:
> tinc un pentium celeron a 455Mhz i 128Mb de RAM, em pregunto que es
> millor:
>
> usar un nucli antic ja que estarà mès optimitzat pel hardware vell que
> uso o pel contrari és millor usar un nucli mès nou ja que optimitza el
> hardware ja sigui nou o vell
>
> en resum i en clar:
>
>  són millors els kernels nous per hardware antic ja que tenen més
> background o els nuclis nous tantsols són òptims per a hardware nou?
>
> disculpeu els meus desconeixements sobre el kernel...
> gracies.see you.xavi

  El suport en el nucli sol ser força general i específic. Si tries Pentium o
Pentium II ja estaràs optimitzant-lo per al teu maquinari (placa base), a
part d'això hi ha les targetes o perifèrics que si no existeixen en alguna de
les versions del nucli (tot és possible) s'haurà de fer un port cap al nucli
que t'intreresi.

  Personalment t'aconsello el 2.6.1 però si ets massa novell o et lies amb
alguna cosa queda't amb el 2.4.24. Ara mateix no se m'acudeix cap motiu per
emprar-ne un d'anterior.

  Toni
--

  Sort

## Correu-e :	<bella5 AT teleline DOT es>	##,
## ID de Jabber: vasten AT jabber DOT org	## i
col·laborador dels projectes:
	Debian en català: http://www.debian.org/index.ca.html
	KDE en català: http://ca.i18n.kde.org/
	T.P: http://www2.iro.umontreal.ca/~pinard/po/registry.cgi?team=ca