Re: Problemes instal·lant la X

Hola!
On 12 Jan 2004 at 14:55, calbasi wrote:

Vaig voler fer la prova amb l'ordinador vell, un pentium 350mhz i vaig
instal·lar debian des de la xarxa...

Pentium II, oi? Ja que el meu pentium I té 200 mhz (i debian 3.0 instal·lada, es clar).
;)

A més el ratolí li vaig posar del tipus ps/2 que ben mirat no tinc ni
idea de que vol dir, quan ara em penso que li hauria d'haver posat
"compatible microsft de 2 botons" (és un Genius vellet).

Exacte en el xf86config, opció 1 (si té 3 botons pots provar l'opció 2). Després jo li dic
no a chordmiddle i a emulate 3 buttons.

La qüestió és que em peta quan prova d'entrar a la Xwindows i l'error
final em diu que la meva tarja no suporta 24 milions de colors:

(EE) VGA(0): driver can't suport depth 24
(EE) Screen(s) found, but none have a usable configuration

No , alló que no suporta és la profunditat de 24 bits (16 millons de colors), ja que els
24 millons són a 32 bits, sino vaig errat.

El que voldria fer és tornar a executar el programa d'instal·lació de
les Xwindows perquè potser fa autodetecció amb una configuració mínima
però estable, però no sé com fer-ho... Si executo la comanda XF86config
em surten uns menus però he de triar jo, i no me n'ensurto massa... i no
sé si hi ha manera que et faci una autodetecció...

Per aixó primer has de tenir clar la targeta gráfica instal·lada (¿has instal·lat el
servidor X que li correspon?), quin tipus de ratolí tens i el teclat (aixó m'ha donat
problemes a altres ordinadors i no poder accedir a les X).
Així doncs, tens tota la info per a poder treballar amb xf86config. Ara bé, l'alternativa
la tens amb:
dpkg-reconfigure xserver-model que has instal·lat (en el meu cas: xserver-s3v).

Bueno, estic en una mena d'atzucac... Algú em pot donar una mica de
llum?

Merci,

Joan

Salutacions, Fermí