problemes amb kernel 2.6

estic intentant compilar el kernel 2.6 i em dona el següent problema:

VFS: Cannot open root device "347" o unknown-block(3,71)
please append a correct "root=" boot option
kernel panic: VFS:Unable to mount root fs on unknow-block (3,71)

he buscat documentació i sembla que és cupla que no tinc el tipus d partició al kernel (amb el kernel 2.4.23 em funciona tot bé); però hi tinc quasi tots els tipus posats, i això k només uso el EXT3 i el FAT32. Algú em podria donar alguna pista o com a mínim dir quins son els tipus d fitxer imprescindibles perquè això funcioni?

moltes gràcies