Re: Problemes instal·lant la X

 manera que et faci una autodetecció...

> Executa com a root:
>
> # cp /etc/X11/XF86Config-4 /etc/X11/XF86Config-4.custom
> # md5sum /etc/X11/XF86Config-4 > /var/lib/xfree86/XF86Config-4.md5sum
> # dpkg-reconfigure xserver-xfree86

Perfecte!! Amb això he recomençat la configuració de les X i sense
inventar res, posant mouse ps/2 i tarja vesa la cosa ja rutlla!

El que m'ha semblant amb una estoneta que he estat putinejant és que
realment Debian és una mica més durillo per un usuari novell... Jo em
vaig instal·lar Mandrake fa un any i mig perquè em van dir que era la
més facilota, i veig que a nivell "intuitiu-windows" potser si que ho
és. Per exemple he trobat que:

- la pantalla d'accès a l'entorn gràfic, en la que poses l'usuari i
contrasenya, és més gràfica a la mandrake
- per apagar l'ordinador no he vist cap opció evident desde Gnome. És
més, en un menú he trobat una opció per fer-ho però m'ha dit que si no
era root, tururú... i això que com a root no pots entrar a Gonome, em
penso... En estacions multiusuari està clar que un usuari no ha de poder
fer reiniciar tot el sistema, però en els ordinador de sobretaula és el
més usual.
- tampoc he trobat una mena de centre de control debian com hi ha a
Mandrake per detectar el hard automàticament, per crear nous usuaris (el
kdeuser si no ets root no et deixa executar-lo... suposo que hi ha
alguna manera d'executar meníus com a root dins el gnome/kde, però se
m'escapa...)
- quan faig un halt com a root, l'ordinador no s'apaga del tot, sinó que
espera que, aal final, ho faci jo manualment...

Bueno, aquests comentaris no són en plan "debian és una kk, a veure si
"s'ho" curren, etc." Debian el fa molta gent (jo mateix espero poder-hi
fer alguna coseta, ni que sigui alguna traducció, algun dia...) i els
meus comentaris intenten ser amb finalitat constructiva: us els faig
perquè m'ha sorprés una mica... m'esperava a Debian més equiparat a
Mandrake en aquest sentit... També m'imagino que algunes de les coses
que he observat no són ben bé així, i que segur que desconec maneres de
fer coses que SI que són possibles.... La cosa és que li volia posar
Debian al meu sogre (que s'ha comprat un ordinador nou avui) i mper això
el cap de setmana vaig voler tastar-lo jo abans al meu pc vell... Ara
estic una mica dubtòs de si, potser, com que no sap massa de linux, és
millor posar-li Mandrake...

Després del rotllo només us volia agrair moltíssim l'ajuda... A
Mandrake, depén d'on, la fan pagar :-)

Gràcies,

Joan

--

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de ser
útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no val la