Problemes instal·lant la X

Hola,

Ahir vaig tenir la meva experiència amb Debian... fa un any i mig que
tinc dues mandrakes i he pensat que ja estava "preparat" per Debian...

Vaig voler fer la prova amb l'ordinador vell, un pentium 350mhz i vaig
instal·lar debian des de la xarxa...

Tot va anar bé fins que després de la instal·lació de paquets simple del
tasksel em vaig colar i com que no tinc documentació del soft, li vaig
posar com a tarja del monitor (un philips 107e, bastant nou) VGA (en
comptes de VESA, que era la primera opció, més que res perquè no sabia
si estava seleccionada per ser la primera o per ser la més adequada).

A més el ratolí li vaig posar del tipus ps/2 que ben mirat no tinc ni
idea de que vol dir, quan ara em penso que li hauria d'haver posat
"compatible microsft de 2 botons" (és un Genius vellet).

La qüestió és que em peta quan prova d'entrar a la Xwindows i l'error
final em diu que la meva tarja no suporta 24 milions de colors:

(EE) VGA(0): driver can't suport depth 24
(EE) Screen(s) found, but none have a usable configuration

He probat de putinejar amb el fitxer XF86config per canviar la targeta a
svga, però tampoc sembla funcionar...

El que voldria fer és tornar a executar el programa d'instal·lació de
les Xwindows perquè potser fa autodetecció amb una configuració mínima
però estable, però no sé com fer-ho... Si executo la comanda XF86config
em surten uns menus però he de triar jo, i no me n'ensurto massa... i no
sé si hi ha manera que et faci una autodetecció...

Per cert, el problema del ratolí em sembla que és que apunta a
/dev/mouse (i aquest fitxer no existeix)

Bueno, estic en una mena d'atzucac... Algú em pot donar una mica de
llum?

Merci,

Joan

--

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de ser
útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no val la