problemes d'espai

he anat instal·lant aplicacions al meu debian i ara em trobo
mancat d'espai al disc dur.
Tal com aconsellaven en alguns manuals que vaig llegir vaig
definir una partició pel /home i una altra per la resta; i ara
resulta que em vaig passar de llarg al home perquè encara m'hi
queda una giga i mitja. Algú em pot aconsellar alguna
estratègia per solucionar el problema? He intentat instal·lar
un programa que diuen que és un clònic del Partition Magic
(http://sourceforge.net/projects/qtparted/) amb l'esperança de
poder modificar les mides de les particions, però no hi ha
manera que funcioni.

estic utilitzant Sarge; he trobat una eina en mode cònsola que
crec k fa el que vull però em fa molt de respecte....

moltes gràcies

PD:també tinc una partició fat32 a la qual esgarrapar un
parell d gigues...