Re: Urgent: programa per calcular integrals complexes

On Mon, Dec 15, 2003 at 02:33:51PM +0100, laupri@ono.com wrote:

> Com dic al assumpte, em cal URGENTISSIM un programa per calcular coses
> de variable complexa a linux, teniu alguna ideia?

Hola, aparentment el GNU Octave sembla que funciona. Per exemple,
per calcular la integral de f(x)=x entre 0 i 1:

octave:1> function y=f(x)
> y=x;
> endfunction
octave:2> [area,ierror,nfneval]=quad("f",0,1)
area = 0.50000

ierror = 0

nfneval = 21

El resultat és on posa "area". Ara, no sé si et servirà per això de
"variable complexa" (no ho havia sentit a dir mai). L'exemple l'he
tret d'aquí
http://216.239.59.104/search?q=cache:_v3xjz3K4yYJ:www.math.uic.edu/~hanson/Octave/OctaveIntegralEG.html+octave+quad+example+OR+instance&hl=ca&ie=UTF-8

La documentació està aquí
http://www.cs.tut.fi/lintula/manual/octave/octave_toc.html

(tot en anglès)

I el programa el pots instal·lar amb un apt-get install octave.

--
ernest