Re: De Sawfish a Metacity

Hola,

Quim Gil <qgil@lawebespiral.org> writes:

> Tinc instal·lats dos gestor de finestres: el Sawfish (amb el qual encara
> vaig) i el Metacity (el que vull provar i, si m'agrada, quedar-me amb
> ell).
>
> Tinc Gnome 2.4. No veig com fer-ho, als manuals fan alguna referència
> que no acabo d'entendre, a can Gnome no he sabut trobar res i la web de
> Metacity sembla que ni existeix.  :)
>
> Alguna pista? Gràcies.

Be, amb GNOME 2.0 s'ha eliminat la possibilitat de canviar el window
manager des del menu. Cal matar-lo des d'un terminal, i engegar-ne un
altre. La cosa no acaba aqui, perque si es mata el window manager
"gnome-session" el torna a engegar.

Pasos a seguir (poso el nom dels menus en angles, perque es com ho tinc
jo, suposo que no et sera dificil de seguir-ho si el tens en catala):

1.- Dir a gnome-session que no reengegui el window manager:
    a.- Ves al menu de GNOME:
        Applications -> Desktop Preferences -> Advanced -> Sessions
    b.- En l'aplicacio que surt ves al "tab" "Current Session"
    c.- En la llista de programes busca el sawfish. Selecciona'l. Veuras
        que te una icona de reciclatge, i que en el menu superior diu
        "Style: restart". Canvia l'estil a "normal". Aplica el canvi
         (Apply) i tanca l'aplicacio.

2.- Matar el sawfish
    .- En un terminal obert dona la seguent ordre:
    $ killall sawfish
       El window manager t'hauria de desapareixer.

3.- Engega el nou window manager. En el mateix terminal dona la ordre:
    $ metacity &

4.- Guarda la sessio de GNOME, per tal que el canvi tingui efecte en
    properes sessions.

Espero que sugui d'ajuda,

Jaume
--
Please answer to the group/list. Don't CC me.