Re: KDE o GNOME? so i usb en les X

  Hola Guillem

A Dimecres 29 Octubre 2003 13:45, Guillem Barba va escriure:
> Hola a tots,
> vosaltres quin dels dos entorns m'aconsellarieu?

  No puc opinar doncs fa una glòria de temps que no empro Gnome. El xmms i
l'XChat sembla que ja van trobant substituts, pel que si no canvio de parer o
una altra aplicació el requereix tot el gtk desapereixerà del meu sistema.

  Ara mateix estic instal.lant la Gentoo a la meva partició de proves i és
possible que m'animi a veure com està l'entorn d'escriptori Gnome - tot i que
no en tinc bones experiències quant a la seva evolució (ui!!! això sona a
flame).

> havia tingut instal·lat el RedHat amb Gnome, però el vaig utilitzar poc.
> Ara m'he instal·lat el Debian i m'havien dit k el KDE és més fàcil, però
> tmb k va més carregat. sóc pràcticament novell en Linux, però tinc certa
> facilitat per adaptar-me.

  El consum de recursos el decideixes tu. Quan iniciis per primera vegada una
sessió de KDE et sortirà l'"Assistent de configuració de l'escriptori" que a
la passa tres et permetrà dir-li quantes pijades gràfiques vols, en acavat
sempre el podràs trobar al "Menú K->Preferències->Assistent de configuració
de l'escriptori".

  A mi em funciona perfectament en un Pentium II 300MHz 128MB.

> Com puc fer per què on faig el Login (visual) pugui escollir entre KDE i
> GNOME? Com puc canviar quin és l'entorn predeterminat?

  Al KDE ja se't configura en trobar un nou gestor de finestres però si no és
així al "Menú K->Preferències->Centre de Control" a la secció "Administració
del sistema->Gestor d'accés" podràs arranjar aquests temes.

> he instal·lat em sembla k la woody pero actualitzant a la Sarge (al
> Sources.list tinc tot en testing).

  Fins que no facis «apt-get dist-upgrade» encara estaràs a Woody.

> k per cert, alguna forma més directe de tenir el KDE 3.1.4 amb Sarge?
> (ho tinc amb un arxiu preferences i no sé k més k explica a es.kde.org,
> però no sé si llavors les actualitzacions de tot i les dependències
> funcionen bé).

  Les dependencies van de conya però primer assegura't de a quina distribució
debian estàs.

> l'altre problema: en aquesta primera instal·lació de Debian (ara he
> reinstal·lat per fer-ho bé des del principi) el linux em reconeixia la
> targeta de so integrada (ac_97, en xip via 82cxxx, ho sé per quan fa:
> detecting hardware) però un cop a dins l'entorn gràfic (XFree86 (diria k
> versio 4.x) i KDE 3.1.4) no em reconeixia ni el so ni els ports USB.
> perquè? si recompilo el kernel milloraré?

  No cal recompilar el nucli, si tens els mòduls necessaris sols caldrà que
els carreguis i usis correctament. Mira al Documentation/Configure.help per
als consells i enllaços que et puga donar i sort. Personalment considero que
ALSA és més fàcil però siguent novell primer millor que t'adaptis.

  Prova també a instal·lar "discover", és un programari de detecció de
maquinari que te configurarà el que tingas o vagis afegint al sistema.

> moltes gràcies
> guillem barba

  Ah!! Si instal·les el KDE la major part de la documentació d'usuari està
traduida (la PMF entre d'altres) així que consultant-la podràs resoldre un
munt dels problemes habituals.

  Atentament
  Toni
PD
Ara mateix empro el KDE 3.2 des del CVS i té una estabilitat sorprenent
(des del punt de vista que no és ni una versió rc).
--

  Sort

## Correu-e :	<bella5 AT teleline DOT es>	##,
## ID de Jabber: vasten AT jabber DOT org	## i
col·laborador dels projectes:
	Debian en català: http://www.debian.org/index.ca.html
	KDE en català: http://i18n.kde.org/stats/gui/HEAD/ca/
	T.P: http://www2.iro.umontreal.ca/~pinard/po/registry.cgi?team=ca