Re: KDE o GNOME? so i usb en les X

No crec que hi hagi una norma fixa per decantar-se per Gnome o KDE.

Per exemple, jo vaig escollir Debian per una qüestió ètica-ideològica:
no hi havia cap empresa al darrera i era 100% lliure. Per aquest
raonament Gnome em va semblar una elecció natural. El fet que
s'assemblés menys al Windows des del punt de vista d'un usuari novell no
va ser problema, al contrari, ja m'agradava tenir un escriptori més
desempallegat del Windows que abandonava.

La veritat és que si et poses a configrar i si els tens els dos
instal·lats suposo que la diferència no deu ser tanta per a un ús així
general. Les aplicacions pròpies d'un entorn es veuen des de l'altre i
viceversa. El KDE es veu que té els temes d'administració més mastegats
perquè puguin ser resolts a cloc de ratolí, però en això Gnome2 és una
gran millora respecte l'1.4 que encara avui està a la versió estable
(fins que Sarge sigui la versió estable). I és la pròpia Debian la
interessada en què les tasques d'administració bàsiques es puguin
realitzar des de l'escriptori, pel que suposo que això s'acabarà
anivellant.

A mi m'agrada el tarannà entròpic que es respira al voltant de Gnome,
però això per suposat és un fet completament subjectiu.  :)

A http://people.debian.org/~ballombe/popcon/main/index.html pots veure
quants gent (dels que participen a la popularity-contest) tenen
instal·lat i/o utilitzen aquests entorns.

Pel que fa a la tria d'escriptori, si et decantes per Gnome el lògic es
que la tria la facis via gdm, i si tires pel KDE ho facis amb el kdm,
però les altres combinacions també serveixen. Clica les opcions
disponibles i llegeix-te l'ajuda de l'aplicació d'accés que triïs, són
senzilletes i en un momentet s'aprèn com van.

I dius que no et detecta la tarja de so? Aquesta pregunta ja està fitxada a les preguntes freqüents de la llista:

No detecta la tarjeta de so
http://debiancat.sostenibles.net/bin/view/Main/NoDetectaTarjetaDeSo

Quim