PUNT OMEGA, extended version

>Personalment em va semblar de pena, però bé, ja és molt que es digui alguna
> cosa.

Avui tinc ganes d'extendre'm més. Ahir vaig dir de pena, però volia dir
patètic. El qui va muntar el reportatge no tenia ni puta idea, parlant en
plata, del que va tot això. Ens van deixar com un grapat de al.lucinats que
només volen fer les coses "de gorra", com no pagar el bitllet del metro, o
quelcom així. Per enlloc cap menció del perill de que una sola empresa, d'un
sol païs, tingui domini quasi plenipotencial sobre la base informàtica de la
resta del món, i que el què linux (entre altres) suposa és la independència.
Cap menció de que amb programari lliure (no només gratuït, collons, això
només és de més a més, i no tot ho és) hi ha empreses que també hi guanyen
uns calerons amb linux (l'enfocament del programa quasi ens deixa com a
usuaris d'un divertiment poc seriòs).
Siguem realistes. El que passa és que Linux fa por. I no vull dir que fa por a
Microsoft, coneixent a l'empresa de Redmont, al final compraran a alguna
distribució per treure el "seu linux millor que els altres" i amb quatre
pijades que el faran incompatible amb la resta. Linux fa por de debò per
aquesta raó:

"As if the explosive growth of information technology has not
caused enough perplexity for non-IT members of society, the
motive behind open source development seems to leave a dark
cloud and prompts utter bewilderment for business people,
particularly economic theorists who ask why anyone would create
complicated software for free."

Podeu veure la resta de l'article a
http://www.linuxinsider.com/perl/story/31891.html

El què linux i el programari GNU és, més que res, es una patada als dallonses
al sistema productiu occidental. Una idea autèntica de solidaritat, una
revolta dels anònims, una demostració palpable de que la unió fa la força. I
que a més, funciona. Això acolloneix, i molt, als que tenen la paella pel
mànec. Imagineu-vos si de cop i volta, les coses comencessin a funcionar a
"l'estil linux". Ja sé que és utòpic, però també ho era, fa vint anys, la
idea de que linux existís.
No us equivoqueu, però. No estic utilitzant linux per fer cap revolució (o no
del tot) sino que l'utilitzo perquè em va de conya i desde que el conec que
em veig amb el potencial de controlar completament una màquina tant complexe
com l'ordinador (encara no el domino prou, però tot arribarà... si m'ajudeu,
que aquesta és la idea).
No vull convèncer a ningú de res, hi ha molts usuaris/ies de linux que poden
no compartir tot això, però la majoria si que ho pensem. La demostració és
que linux existeix.

Perdoneu el rollo, però ho havia de dir... I deixem-nos d'hòsties, això no ho
dirà mai ningú a cap medi de comunicació "tradicional" (ja sabem de qui
són...)