Re: Problemes amb CD Player

A Dilluns 20 Octubre 2003 17:15, Quim Gil va escriure:

 brw-rw----    1 root     cdrom     11,   0 mar 14  2002 /dev/scd0

> Perdó per la ignorància però... com faig això?  :(
>
> D'altra banda, un col·lega m'ha dit que com a solució provisional puc
> provar amb
>
> chmod 666 /dev/cdrom

  Com a solució definitiva ;) pots usar "adduser": chown (per a canviar
l'usuari/grup) i chmod (per a canviar els permisos de lectura/escpitura/
execució - aquest últim sobre els directoris és "permet veure"), per a més
consulta les pàgines man ("man chown" o chmod). Exemples:

  Estableixes l'usuari/grup del fitxer:
	chown root:cdrom /dev/<dispositiu>

  I el que demanes, afegeixes el teu usuari a dit grup:
	adduser <usuari> <grup>

(A KDE hi ha "Kuser" que et permet gestionar gràficament dites qüestions).

NOTA: per a llegir dits permisos tindràs que reiniciar el compte en qüestió
(no cal reiniciar el sistema, sols surt del compte i torna a entrar).

  Toni
--

  Sort

## Correu-e :	<bella5 AT teleline DOT es>	##,
## ID de Jabber: vasten AT jabber DOT org	## i
col·laborador dels projectes:
	Debian en català: http://www.debian.org/index.ca.html
	KDE en català: http://i18n.kde.org/stats/gui/HEAD/ca/
	T.P: http://www2.iro.umontreal.ca/~pinard/po/registry.cgi?team=ca