Re: Hola! Problemes amb Wacom

> Hola!

On dt, 2003-10-14 at 18:58, F.X_GOD wrote:
> Hola! Em dic Francesc X. Escarmís, i sóc un nouvingut en aquestes terres
> de Debian. Estic fent el projecte de final de carrera de la Enginyeria
> Tècnica de Sistemes, sobre si el programari lliure pot oferir una
> alterniva real a programes de disseny gràfic com Photoshop o Freehand.
>
> Bé, el cas és que tinc instal.lada una distribució Debian-Woody amb el
> kernel per defecte 2.2.20. També hi tinc instal.lades i configurades les
> X-windows 4.1, amb el gdm. Tinc un problema que no sé com solventar, i
> per això us faig aquesta consulta.

Si fas un treball d'aquesta mena tingues en compte si us plau que la
versió estable de Debian conté programari que té aproximadament 2 anys.
Per saber exactament l'estat actual dels programes probablement
necessitis la inestable (el terme inestable fa referència a
l'empaquetament i no a la versió del programa, que sol ser estable per
qui la programa).

> [...]
> amb que vull fer funcionar la tableta no és el 2.2.20, sino el 2.4.18,
> que comença a tenir suport a aquest dispositiu. Ja hi tinc les fonts, i
> puc crear imatges. També m'he baixat els fonts de les XFree86 4.1, que
> me'ls demana també, però no els puc compilar. Em dona un error de
> compilador a l'arxiu arc.cc, a la funció Arc::getextrema (Arc **). Com
> que no puc acabar de compilar, no puc continuar les instruccions
> d'instal.lació de la tableta (trobades a linuxwacom.sourceforge.net).
> Estic encallat, i porto dies i dies barallant-me, però avanço molt poc o

Jo no et puc ajudar en instal·lar la tauleta Wacom, perquè no la tinc.
Però potser sí a fer les altres coses:

* Per instal·lar el kernel 2.4.18 pots fer:
apt-get install kernel-image-2.4.18-686

* Per obtenir-ne les fonts pots fer:
apt-get install kernel-source-2.4.18

* Per compil·lar un kernel a la debian fes:
apt-get install kernel-package

I mira la documentació de /usr/share/doc/kernel-package i també fes:
man make-kpkg

* Jo et recomanaria el 2.4.20 com a mínim, ja que hi havia un bug amb
els permisos del sistema de fitxers /proc/bus/usb que potser
t'afectarà... Pots baixar-te el codi font de kernel.org i utilitzar
kernel-package per compilar-lo, o bé pots afegir:

deb http://www.fs.tum.de/~bunk/debian woody/bunk-1 main contrib non-free

a /etc/apt/sources.list i llavors fer:

apt-get update
apt-get install kernel-image-2.4.21-5-686

No et sé assegurar si aquests kernels ja venen amb el mòdul wacom.
Suposo que instal·lant-los i fent:

modprobe wacom

hauria d'anar....

* Compil·lar el driver de wacom per a Xfree 4.1: només has de seguir les
instruccions que trobaràs aquí:
http://linuxwacom.sourceforge.net/index.php/howto/debwcmdrv

Tingues en compte que per fer el "apt-get source" aquest que diu has
d'afegir una linia "deb-src" al teu /etc/apt/sources.list. Per exemple,
afegeix:

deb-src http://ftp.us.debian.org/debian/ unstable main

No oblidis fer un "apt-get update" cada vegada que modifiquis aquest
fitxer...

Sort!
--
Josep Monés i Teixidor