Re: problema arrancant

On dt, 2003-10-07 at 09:57, Rafel Puchades Marqués wrote:
> A veure si algú pot solucionarme el tema o donarme una pista.
> Tenim un IBM Netfinity 5500 m10 amb un RAID SCSI AIC-788P
> veig  que el kernel te el driver com a AIC7XXX
>
> Li instale la distribució Linex ( amb diverses probes amb diverses
> debian no he pogut mai veure el Raid)

Curiós: La Linex es basa en Debian... deu ser un problema de
configuració o de versió de kernel i/o aplicacions.

> [...]
> i quan arranca arriba fins al boot GRUB, carrega el kernel ( o inicia la
> cárrega almenys) y després dona error
> kernel panic error, y diu que no ha pogut montar certs arxius
> no puc especificar més l'error per que passa molt apresa i no puc fer un
> Shift-RePag per veure el que ha posat abans
>
> El tema és "gracios", si rearranque amb el cd de linex, i abans
> d'instalar me pose en un term i intente montar
> mount -t ext3 /dev/sda1
> puc llegir i escriure del filesystem sense cap problema
>
> m'he asegurat i el kernel del CD de linex i el que tinc instal·lat al

Podria ser que el Linex arrenca passant al nucli unes opcions a la línia
d'ordres que després no reprodueix en deixar-ho tot a punt per arrencar
des del disc dur.
Malauradament, però, no sé res de GRUB. Sempre he usat LILO, i no et puc
orientar en aquest sentit.

> Alguna altra idea?????

Mentre el kernel arrenca va copiant els missatges als LOG del sistema
(/var/log/kern.log). Mira d'arrencar fins que es pengi, llavors arrenca
amb el CD de Linex i mira el log. Esclar que si el problema el tens
abans que pugui muntar el disc on hi ha el /var, suposo que no veuràs
res de res...

Per la (poca) experiència que tinc en el tema, sé que hi ha problemes
quan el sistema de fitxers arrel (/) és del tipus ext3 i el suport per
ext3 el tens compilat com a mòdul (m) i no pas dins el nucli (y).
Aleshores com apuntava el Xavier Diumé s'ha d'arrencar amb un disc RAM
amb un sistema mínim (initrd), carregar el nucli en memòria, carregar el
mòdul de suport ext3, muntar el sistema de fitxers arrel i fer un chroot
(?) a la nova arrel. Tot un rotllo que et pots estalviar compilant el
suport per ext3 dins del kernel.

De tota manera, pel què expliques no tinc clar que l'origen del problema
sigui aquest...