problema arrancant

A veure si algú pot solucionarme el tema o donarme una pista.
Tenim un IBM Netfinity 5500 m10 amb un RAID SCSI AIC-788P
veig  que el kernel te el driver com a AIC7XXX

Li instale la distribució Linex ( amb diverses probes amb diverses debian no he pogut mai veure el Raid)
y tot funciona perfectament fins que rearranque la máquina
detecta el disc SCSI, el particiona, copia els arxiux, li posa el GRUB al boot sector i quan arranca arriba fins al boot GRUB, carrega el kernel ( o inicia la cárrega almenys) y després dona error
kernel panic error, y diu que no ha pogut montar certs arxius
no puc especificar més l'error per que passa molt apresa i no puc fer un Shift-RePag per veure el que ha posat abans

El tema és "gracios", si rearranque amb el cd de linex, i abans d'instalar me pose en un term i intente montar
mount -t ext3 /dev/sda1
puc llegir i escriure del filesystem sense cap problema

m'he asegurat i el kernel del CD de linex i el que tinc instal·lat al sistema són exactament iguals

Tinc una sospita, al kernel config la variable CONFIG_AIC7XXX=m
i he llegit altres amb valor y
"supose" i voldria que algú m'ho confirmara, que =m vol dir mòdul i =y vol dir que ho compila al kernel

PREGUNTA
deu ser que per a que carrega el módul s'ha de "probar" o dir-li explicitament que carregue este o altre mòdul.... i que el CD d'arranc de linex això ho fa i el que tinc instal·lat al sistema no ho fa????
hi ha opcions per a dir-li al grub per a solucionar el tema????
Alguna altra idea?????

Moltes GRACIES a tots!!!

--
Salutacions...