Re: optimitzar la configuració

On Mon, Sep 22, 2003 at 10:59:45PM +0100, "Lluís Forns Puigmartí" wrote:

> 8) FrameBuffer
> Update 2002-03-12: Linux-2.4.19-pre2 has a working TridentFB
> Option - accelerated! Yeehaw!

  [...]

> el problema que tinc ara és que va moooolt lent (és un celeron
> a 700Mhz, crec que hauria d'anar llegeret, sobretot en
> WindowsMaker) i m'agradaria saber si això pot ajudar al sistema.

No ho crec. El FrameBuffer només afecta a la consola, que
jo sàpiga. Prova de fer un scroll (e.g ls /usr/bin|less) amb
el vesafb i després amb el tridentfb i veuràs la diferència
entre un i l'altre. Però en general els programes aniran
igual de lents.

A mi els cops que instal·lat Debian també m'anava molt lent
al principi i era un tema de configuració de la xarxa,
concretament de DNS. Prova

host `hostname -f`
host `hostname`

En els dos casos t'ha de sortir l'adreça IP del teu ordinador
*instantàneament*. I al revés

host ADREÇA_IP

t'ha de donar el nom de domini de l'ordinador. Sembla una
tonteria però alguns programes fan aquesta mena d'operacions
continuament i si ho tens mal configurat, doncs es
relentitza tot.

L'altra bona idea és desinstal·lar tots els serveix que
no utilitzes i/o substituïr els que utilitzes per
equivalents més lleugers.

I per acabar, el tema de X11 és un món a part. Llegeix-te
la pàgina del manual del teu servidor a veure quines
opcions li pots passar, etc. El què sí que va bé és activar
els MTRR, però només sé com és fer-ho amb el Framebuffer
VESA:

(lilo.conf)
append="video=vesa:mtrr"

Amb això tot el que sigui gràfics va ben bé el doble de
ràpid, com a mínim.

> L'altre problema que tinc és que amb KDE totes les opcions de
> configuració de llengua i teclat em van correctament, però amb
> el WindowsMaker el teclat està mal configurat; algú sap com es
> canvia això?

Exactament què li passa?

> I per acabar (de moment) les lletres dels menús dels programes
> se'm veuen molt petites (crec k des k vaig fer un apt-get
> upgrade) i no sé com tornar-ho a posar bé, i m'estic tornant
> cec cada vegada que intento llegir un menú.

dpkg --purge xfonts-75dpi
apt-get install xfonts-100dpi

> Qualsevol ajuda per solucionar akests problemes és benvinguda,
> tot i que crec que aquesta carta és més digna dels reis mags
> que no pas d'aquesta llista.

Veig que no perds el sentit de l'humor :-)

--
Ernest Adrogué
eadrogue(at)gmx.net