Re: tarja de so

On dc, 2003-09-17 at 00:57, laupri@ono.com wrote:
> Hola
> He instal.lat una debian 3.0 (em sembla que potato), pero em falta
> configurar la tarja de so, es una targeta isa de la marca Aztech, model
> At3300.

Debian 3.0 = woody, no potato.

> He provat amb sndconf pero no se ben be que haig de ficar per la
> configuracio de la meua targeta, he llegit per ahi que posant
> soundblaster tot anava de meravella, pero res, no tinc ni idea quina irq
> te la targeta, ni quin port empra,...
> Tambe he provat amb modconf, pero no veig el driver al llistat. Supose
> que no es aquest el millor metode.
> Estic perduda, no tinc ni idea de com configurar-la, em podeu ajudar?

Vejam. La instal.lació de la woody des dels cd (suposo que via internet
deu ser igual) et permet escollir el tipus de kernel amb què arrenques i
que instal.laràs. Pots triar entre un de la sèrie 2.2.x o un de la 2.4.x
(concretament el 2.4.18, si no vaig errat).

No cal dir que el 2.2 és mooolt antic, i que potser ni suporta la teva
tarja. El primer que faria, per tant, és intentar descobrir quin nucli
tens. Tecleja "uname -a" i observa.

Si tens el 2.4.18, aleshores la major part dels drivers venen compilats
com a mòduls, per la qual cosa només hauràs d'inserir-lo al nucli de
forma manual o automàtica.

Ara bé, quin mòdul? Remenant una mica per les fonts del nucli he trobat
que hi ha un mòdul OSS per una tal "Aztech Sound Galaxy (non-PnP) card",
que suposo que deu ser la teva. Com que és una tarja bastant "tonta" (no
plug-and-play, vull dir), li has de passar els paràmetres a mà. Em
refereixo a la adreça io, la irq, etc. Si no saps quins són, ho tens una
mica fotut, però de tota manera ho hauries de saber, perquè la tarja
hauria de tenir uns "jumpers" per configurar-la, si bé n'hi ha algunes
que es configuraven a través d'un software (per windows). Sigui com
sigui o t'assabentes d'això o no podràs seguir endavant.

Més info: L'ajuda del kernel posa això sobre aquesta tarja:

CONFIG_SOUND_SGALAXY:

This module initializes the older non Plug and Play sound galaxy
cards from Aztech. It supports the Waverider Pro 32 - 3D and the
Galaxy Washington 16.

If you compile the driver into the kernel, you have to add
line.

O sigui que, si la tarja està compilada com a mòdul (cosa que espero)
hauràs de fer com a root: insmod sgalaxy io=XXX irq=YYY, etc. amb les
dades correctes.
Quan funcioni pots fer que els canvis quedin permanents. Per això a
millor manera és executar el sndconfig i anar fent.

Si algun dia recompiles el nucli i inclous el suport per la tarja
compilat dins, aleshores com diu el text hauràs de passar els paràmetres
de la tarja al nucli en el moment de l'arrencada, bé manualment o
editant l'arxiu /etc/lilo.conf i afegint la línia "append sgalaxy=...."
al lloc adequat.

Espero que això et serveixi prou.

* Orestes Mas                           *
* Universitat Politècnica de Catalunya  *
* Gran Capità s/n Mòdul D4, Campus Nord *
* 08034 BARCELONA                       *
* Tel.: +34.93.401.70.72                *
* Fax.: +34.93.401.72.00                *
* email: orestes@tsc.upc.es             *