Re: programa agenda - problemes so - kernel

he instal·lat debian, i després de recompilar el kernel el so
ja em funciona com a root; però al iniciar com a usuari em
dona un error... algú sap a què es deu?

generalment és un tema de drets:ç

Quan instal·les nova la teva distro Debian, l'arxiu /dev/dsp (wrapper de la tarja de so) té owner-root group-audio (em sembla). La forma més segura de solucionar-ho és que tu (usuari) t'afegeixis al grup 'audio' (tecleja com a root "adduser nom_usuari audio" o bé toca l'arxiu /etc/group i afegeix el teu username a la línia 'audio'). Llavors no hauries de tenir aquests problemes.

Com sempre, però, millor envio quin és l'error concret que et diu.

PD: et recomano que instal·lis ALSA per la teva targeta de so de cara tenir els millors drivers (té compatibilitat amb OSS integrada)

d'altra banda, em podeu aconsellar un programa que faci
d'agenda que estigui bé però que segui més aviat petit? (el pc
on tinc linux no és massa potent)

Tens diverses (tot són packages debian):
- JPilot (molt complerteta i fàcil d'utilitzar - www.jpilot.org)
- KOrganizer (del PIM de KDE - pim.kde.org)
- Aethera (de The Kompany - www.thekompany.com)
- Evolution (pesat, de Ximian - ximian.com/products/evolution )
- Gnome-PIM
i en un futur Chandler (www.osafoundation.org)

sort,
albert...