programa agenda - problemes so - kernel

he instal·lat debian, i després de recompilar el kernel el so
ja em funciona com a root; però al iniciar com a usuari em
dona un error... algú sap a què es deu?

d'altra banda, em podeu aconsellar un programa que faci
d'agenda que estigui bé però que segui més aviat petit? (el pc
on tinc linux no és massa potent)

i per acabar m'he baixat el nou kernel de www.kernel.org degut
a que el venia amb debian no em deixava activar les opcions
per controlar la bateria (és un portàtil); he llegit alguna
cosa sobre els "patches" per afegir funcionalitat al kernel;
però tinc bastants "punts foscos"... si apareix la opció i la
puc sel·leccionar al recompilar el kernel significa que ja té
tot el que necessita o m'he de baixar algun modul a part
(pcmcia...); i si al intentar aplicar algun "patch" baixat des
de sourceforge i em diu ja hi és, que és aconsellable fer?

gracies x endevant i si no m'he explicat bé agrairia que
m'ajudessiu.

PD: si això ja està resolt en algun PMF,HOW-TO o FAQ agrairia
que em passessiu l'adressa.