estat d'un cdrom [era :debian mini en disquets]

Hola
Recordeu q fa uns dies vos vaig preguntar per que un cdrom no llegia. El
cas es q ahir durant unes hores l'aparell va funcionar, no se perque,
com tampoc se la rao per la qual un cop instal.lada la debian en el disc
dur, amb X i escriptori Icewm, la bios no ha tornat a reconeixer el
lector de cdrom, :( eh tocat tots els bornes q te, l'he tornat a
conectar i res. Que li pot passar?
Necessite instal.lar coses pero no tinc mes fonts q internet i el cdrom
i cap dels dos funciona com deu mana. Es pot fer en qualsevol directori
un apt-get install? pq sempre ha de mirar en les fonts q te en el
sources.list?
I per ultim, ¿per un sistema amb 32MB d ram i 128 MB de swap li es molt
costós arrancar les X? Em genera un munt d'errors a l'executar-les.

Gracies per l'atencio  i fins aviat
Laura