Tornar de testing a stable

Tinc un dubte gairebé existencial: després de diverses enganxades de
dits he arribat a la conclusió que potser un usuari gens experimentat
com jo hauria d'oblidar testing (malgrat perles com les eines de
gnome2.2) i tornar a tirar dels paquets d'stable.

El tema està en què habitualment faig servir el dselect per a instal·lar
i actualitzar paquets, i no tinc clar si puc treure tan tranquil·lament
l'entrada de testing de la sources.list. Si ho faig un munt de paquets
ben importants queden marcats com a "obsolete/local", si toco alguna
cosa és senzill que sorgeixin problemes de depenències amb paquets
instal·lats amb versions més recents que les requerides, paquets no
instal·lats que em farien falta i només són a testing...

Vaja, que em pregunto si hi ha un procediment per a "desenganxar-se" de
testing (sí, és com una droga) sense haver de desinstal·lar res del que
ja tinc instal·lat, però tirar de stable per a introduir nous paquets,
tot esperant el dia que les versions que ara tinc de testing arribin a
stable.

(espero haver-me explicat)  :)

Quim

deb http://http.us.debian.org/debian stable main contrib non-free