Re: cached RAM

A Dilluns 16 Juny 2003 01:41, Ricard Pradell Buxó va escriure:
> He analitzat l'us de memòria (per cert, algú sap la comanda de consola per
> veure la quantitat de memòria del sistema? no em refereixo a "top", sino
> alguna cosa tipus "df")

vmstat : permet visualitzar les mem i que ho vagi fent cada cert temps (delay)
pots veure el moviment de la memòria swap ...

> i he vist que surt com a memòria usada un 36%, i
> una
> tal "cached RAM" que ocupa un 48%, que penso que és el que fa que tot vagi
> tant lent. Amb els canvis abans esmentats, he passat d'un 4% de memòria
> lliure a un 10-12%, per això no es nota gaire. Què és aquesta "cached RAM"
> que s'em esmorza la meitat de la memòria disponible? Com puc disminuir
> aquesta xifra de la vora del 50% a quelcom més raonable?
>
> Gràcies
> Ricard Pradell

Pel que jo se la memòria "cached" no és un problema, és una avantatge. Quan
executes un programa, carrega la part que necessita de l'executable a
memòria. Quan es finalitza, aquesta part en memòria és deixa resident i si
tornes a cridar el programa va més ràpid en començar l'execució per que
utilitza aquesta memòria "cached". Jo ho noto particularment quan arranco
coses que tinc en el disc de xarxa (nfs), com per exemple el mozilla que és
un executable molt gran, la segona vegada que el crido tarda menys en
arrancar.

Per tant, es convenient que s'utilitzi casi el 100% de la memòria per millorar
el rendiment.

Salutacions,
Rubén