Re: detenir processos

A Diumenge 15 Juny 2003 04:55, Ricard Pradell Buxó va escriure:
> En unaltre missatge al forum, em vaig queixar de lo leeeent que va kde (kde
> 2.2 woody) en la meva màquina (PII 266, 128 RAM, tarja gràfica integrada
> ati rage pro 2mb) Ja sé que no és cap bala de màquina, però inclús un
> devorador de recursos inútils com w98 va més del DOBLE de ràpid. Utilitzo
> els drivers vesa per les X donat que el de ati no funcionava. Per què passa
> això? He pensat que podria ser que tinc massa processos corrent en la
> màquina, doncs com la tinc per aprendre, hi he instal.lat un munt de coses.
> Voldria provar de configurarla perque no carregui tantes coses en
> [...]

  Desconec el tema ati.

  Els processos a l'arrencada:
	Aquests es gestionen amb el comandament "update-rc.d" (consulta "man
	update-rc.d") però també pots usar el programa "ksysv" del paquet kdeadmin
	de KDE (tingues en compte que segurament estàs al nivell 2 d'execució). El
	trobaràs a "Menú K->Sistema->Editor de l'init SysV".

  Els processos i càrrega del sistema a KDE (hi han uns quants mètodes a
aplicar):
	- Procura tindre el plafó kicker descarregat al màxim d'aplets -- suposo que
	amb el rellotge, el paginador i el portapapers n'hi haurà prou (les icones no
	infueixen gaire).
	- Segueix aquest procediment "Menú K->Preferències->Assistent de configuració
	de l'escriptori" i a la passa tres abaixa la barra deslliçadora al mínim,
	deshabilitaràs un munt defectes que carreguen innecessàriament el sistema.
	- Evita l'ús de grans fotos al fons de l'escriptori, aquestes es carreguen a
	la memòria (els programes per a fons d'escriptori tampoc hi ajuden).
	- Deshabilita les vistes prèvies a la configuració del gestor de fitxers.
	- En acavat pot veure el resultat amb "ksysguard" del paquet kdeadim de KDE,
	mira l'usuari amb el que rondes, els processos del sistema. El trobaràs a
	"Menú K->Sistema->Vigilant del sistema KDE".
	- Per últim sempre que configuris una aplicació s'ha d'anar amb compte de què
	es fa doncs moltes opcions carreguen connectors a altres aplicacions dels que
	possiblement es poden prescindir.

  Fins a quí tot el que sé, o almenys el que m'ha vingut a la testa. ;-)

  Toni
--

  Sort

## <bella5@teleline.es> ## i
col·laborador del projecte Debian en català: debian.org/index.ca.htm
Maquinari: - Pentium II 300MHz 128MB memòria 599.65 bogomips
Sistema:   - Debian GNU/Linux-2.4.20  -  XFree86 4.2.1-8+opt

-