Re: exim

El Sun, May 25, 2003 at 03:42:29AM +0200, Ricard Pradell Buxó deia:
> Hola
> En el moment d'instal.lar Debian amb l'MTA exim, se'm presenten 5 opcions per
> configurar el servidor de correu (tinc una petita xarxa a casa que utilitzo
> per anar aprenent) El cas és que no entenc gaire el que se'm demana, i sempre
> acabo triant "[5] no configuration" i acabo connectant els programes de
> lectura de correu al servidor del meu ISP. No sóc manta, m'he llegit el man
> exim però és tant llarg i amb tantes opcions que no he pogut, o sabut, trobar
> el què m'interessa. Els dubtes que tinc son:

Jo tinc una cosa semblant i no faig servir cap de les cinc pures. Vaig agafar smarthost
i m'ho vaig adaptar perquè la màquina amb mòdem reenvii el correu dels altres.

> Necessita l'exim una eina com fetchmail per agafar el correu del servidor del
> ISP o ho pot fer tot solet?

No agafa res d'enlloc. l'exim és un MTA, serveix per enviar correu, no per rebre'l
per POP. Podria servir per rebre correu si tinguèssis el teu domini i el servidor
sempre connectat, i per tant la gent et pogués enviar coses per SMTP. Però segurament
no és el teu cas. Per rebre pots fer servir fetchmail, que li passarà a exim per
smtp (és el que faig jo), o un MUA que directament parli amb el servidor POP3 del
teu ISP.

> Què és un "smarthost" i perquè el necessito, si és que el necessito?
> Ricard

Un smarthost és un carter. Una màquina mal connectada envia el correu
al seu "smarthost" i l'smarthost es cuida d'enviar-ho a les màquines
destinatàries, reintentar-ho quan calgui, etc. El servidor d'SMTP del
teu ISP et farà d'smarthost (al menys en el meu cas). També podries
fer que la teva màquina enviés directament als dominis destinataris de
correu, però si no està sempre conenctada i pot haver problemes de
reintents que caduquin, etc. I si la teva màquina no té domini propi amb
resolució inversa de noms et pots trobar amb algú que no accepti
correu de qualsevol IP per por a spammers, potser. El teu ISP no tindrà
aquests problemes (tret que estigui en una llista negra).

--
Xavi Drudis Ferran
xdrudis@tinet.org