Re: Suport Debian/Linux per a moviments socials?

A Dijous 15 Maig 2003 19:27, Quim Gil va escriure:
> Disculpes si això no és ben bé on-topic.

  Si algú es vol instal·lar Debian a la *rentadora de casa està parlant
on-topic.

*Grabeu el soroll d'un ordinador d'avui dia i ja hem direu.

> Participo en diverses mogudes de perfil social - activista i, finalment,
> comença a haver un creixent interès en el tema Linux. El tema està en
> què hi hauria organitzacions i col·lectius que es muntarien Debian al
> seu local i farien difusió entre els seus integrants però els fa falta
> algú que els "desvirgui", el munti el debian i els expliqui una mica com
> va, perquè a partir d'aquí ja es puguin espabilar ell@s.
>
> Pregunta: sabeu de col·lectius debianers (o linuxers en general) que
> facin això o estiguessin interessats en fer coses així?

  Acabes d'entrar a la piscina gran. ;-)

> No sé si ja existeix (a vegades el problema és de simple comunicació),
> però estaria bé convocar sessions periòdiques tipus Linux-guateque on
> gent d'aquests col·lectius puguin venir amb la torre o el portàtil sota
> el braç i anar fent conversions.
>
> Estem provant de muntar un espai de confluència d'aquest i altres temes
> per a les organitzacions activistes - http://sostenibles.net - i podríem
> col·laborar en l'organització i difusió d'accions com aquestes.
>
> Gràcies.
>
> Quim

  Això millor que ho parlin amb més base els que tinguin més
capacitat/llibertat de desplaçament que no pas jo però a priori no hi ha
muntat res per l'estil tot i que hi ha qui n'ha parlat del tema -- per
exemple a la llista de correu de gilug.org n'hem parlat.

  Com a contrapunt ja entrats a parlar el no menys important fora el que es
pot fer a nivell local i contrades properes a la teva localitat de
residència. Per això penso que potser seria una molt bona iniciativa el crear
un projecte que també aplegui als usuaris d'altres distribucions i en base a
les diverses activitats que es puguin promocionar, cercar gent local que els
ho expongui. Amen que a tot això podem generar documents guia.

  Altra cosa important, i molt, per a obtindre com a mínim el meu suport és el
no posar una ideologia ni política ni molt menys de nivell social al darrera
del Programari Lliure. O dit d'altra manera. Si tu ets de CiU, l'altra d'ERC
i el de més enllà PSC, PP, etc. doncs no hem de casar-nos amb ningú d'ells,
almenys quan estiguem col·laborant en la difusió del concepte Programari
Lliure i els seus indubtables avantatges -- almenys per als que ja l'usem.

  Toni
PD
M'agra la diversitat d'opinions i participo en el món aktiu que m'envolta
però no em presentaria així en una empresa, hi ha massa gent dins
d'aquest mundillo que està radicalment a l'Urà del meu sistema solar.
--

  Sort

## <bella5@teleline.es> ## i
col·laborador del projecte Debian en català: debian.org/index.ca.htm
Maquinari: - Pentium II 300MHz 128MB memòria 599.65 bogomips
Sistema:   - Debian GNU/Linux-2.4.19  -  XFree86 4.2.1-6pre7v2

-