No puc esborrar fitxer

Hola companys!
L'atre dia al fer un upgrade amb aptitude un paquet no es va poder actualitzar, el net-tools, amb el següent missatge:
*******************
no es pot crear un enllaç de seguretat de `./sbin/ifconfig' abans d'instal·lar la nova versió: L'operació no és permesa dpkg-deb: el subprocés paste fou finalitzat pel senyal (La canonada s'ha trencat)
S'han trobat errades al processar:
 /var/cache/apt/archives/net-tools_1.60-4.1_i386.deb
******************
Vaig baixar l'anterior el 1.60-4, i amb dpkg no vaig poder fer un install de la versió 1.60-4. Vaig intentar esborrar el "/sbin/ifconfig" (fen còpia previament)i no es deixa.
Dona un missatge:
****************************
moixero:/home/xarx# rm /sbin/ifconfig
rm: voleu eliminar el fitxer ordinari protegit contra escriptura «/sbin/ifconfig»? s
rm: no s'ha pogut eliminar «/sbin/ifconfig»: L'operació no és permesa
Hi ha una manera més radical de esborrar un fitxer que amb un rm?
La màquina ha patit talls de llum, però tot funciona bé,...
Gracies.
Salut!
Xarx

Això funciona amb Linux  (Usuari registrat n. 92028)
Debian Sarge
Kernel 2.4.20