Re: colors a la consola

En/na Ricard Pradell Buxo ha escrit:

Hola, nins
Algu sap com configurar la consola per que la sortida de les comandes sigui en colors? (ls, vi, etc...) Resulta pràctic tant per editar en vi com per veure els tipus de fitxers amb ls, per exemple. Tinc un parell de màquines amb Red Hat on això està habilitat per defecte, però no sé com fer-ho amb Debian (ni com deshabilitar-ho en les altres, en el cas de que m'en cansi... :-))
Pel que fa als colors per ls, hi has d'afegir l'opció --color:

ls --color

Si ho vols, pots crear un alias per a ls (al fitxer ~/.bashrc hi afegeixes la línia" alias ls='ls --color=auto' ")(per cert, em sembla que amb els usuars que no són root, aquesta opció hi és per defecte).

En el cas del vim, si et refereixes a que et coloregi la sintaxis:

:syntax on

O en el cas que vulguis que sigui per defecte has de crear el fitxer "~/.vimrc" amb la línia següent: "syntax on"

Espero haver-te estat d'ajuda.
Salut!,

Linux user number # 295026

{[xWapS]} · Xavier Clotet i Fons