IPv6 com desactivar

Hola,

Bueno, ja tinc ordinador nou (un P4 @ 1,4GHz) i he
instal·lat Debian. Finalment no us he fet cas i m'he
posat Reiserfs. De moment funciona com una seda.

La principal molestia que tinc és que les connexions
TCP/IP que faig en el meu host no comencen fins al cap
de ben be 10 o 12 segons. He investigat una mica i es
veu que es tracta d'un problema de DNS. Els programes
tracten de resoldre els noms tipus IPv6 i llavors si
falla proven amb IPv4. D'aquí el retard.

Per exemple, amb l'exim després de posar l'opció
"dns_ipv4_lookup=true" ja em puc connectar a l'instant
al port 25. Amb el telnet el retard és doble: primer
el client i després el servidor. Efectivament usant
l'opció "-4" el retard es redueix a la meitat.

Així doncs, sembla que el problema està identificat.
Ara, el que m'estranya és que abans no em passava.
Recordo perfectament que feia telnet des d'un altre
ordinador o des del meu, i sense posar cap opció
especial es connectava sense retard. En el fitxer de
configuració de l'exim que em vaig guardar tampoc hi
ha l'opció "dns_ipv4_lookup=true".

Per tant deu ser que hi ha alguna opció "global" com
ara la configuració de la xarxa, o el kernel, que ho
soluciona tot de cop. Algú em pot ajudar?

--
Ernest Adrogué
eadrogue(at)gmx.net