Re: USB mass storage a mi em va!

Hola Xavier

jo tinc un Pendrive de 128Mb que vaig comprar per reis (mel vaig auto
regalar jejeje ;)) ) i em funciona perfectament. Faig servier Debian SID
amb el kernel 2.4.20 que he compilat jo mateix. A verure si et serveixen
d'ajuda els pasos que jo vaig segir.

En primer lloc necessites suport scsi ja que tots els dispositius tipus
flash-memory el linux els tracta com a discos scsi. Per la meva banda jo
tinc el suport scsi compilat com a un modul (el modul 'sg' aka 'scsi
generic support) per saber si el teu kernel te suport scsi pots mirar-ho al
fitxer /boot/config-versio_del_teu_kernel (be, aix`o es en debian, en
altres distros no t'ho sabria dir). en el meu cas

carles@bona:~$ cat /boot/config-2.4.20 | grep CONFIG_SCSI=
CONFIG_SCSI=m

osigui el que et deia, que el tinc com a mocul, si tu el tens a =y vol dir
que esta compilat al nucli, i si el tens com a =no, doncs que no hi tens
suport...( a recompilar s'ha dit)

cal tambe que tinguis suport generic usb per aix`o hi han dos posibles
drivers (depenent del tipus de controlador que el chipset de la teva placa
porti, els moduls son usb-uhci (es el meu cas donat que el meu chipset es
via, tambe serveix per a chipsets intel) o be usb-ohci (que em sembla que
es per als chipsets marca Ali). De nou jo ho tinc com un modul

carles@bona:~$ cat /boot/config-2.4.20 | grep CONFIG_USB_UHCI
CONFIG_USB_UHCI=m
CONFIG_USB_UHCI_ALT=m

aquests dos moduls depenen de usb-core aixi doncs tambe nedessitaras el
modul usb-core

Amb tot aixo ja tens suport per usb, ara cal el driver especific per als
dispositius d'enmagatzematge , es a dir el modul usb-storage .

Per fer que el sistema detecti quan endolles el pendrive i ell solet
carrequi els moduls adecuats doncs hi ha un daemon que et fa tota la feina,
es diu usbmgr (usb manager) aixi que si tens debian doncs apt-get install
usbmgr i llestos (en altres distros doncs rpm -i o el que toqui.

Un cop fet aix`o, cal especificar al fitxer de configuracio del usbmgr
l'identificador que dona el pendrive en conectar-se, i posar hi els moduls
necessaris, que com diu el fabricant a la seva web www.pendrive.de) son
scsi_mod + usb_storage.

cal afegir doncs al fitxer /etc/usbmgr/usbmgr.conf unes linies com aquestes

##Pendrive
vendor 0xd7d product 0x100 module scsi_mod, usb-storage

en el meu cas no hi poso el modul sg perque el tinc carregat des de l'inici
pero podires posar-lo aqui tambe

amb tot aixo acontinuacio et passo una sesio on conecto el pendrive,
l'usbmgr mel detecta, i el  mapeja al primer dispositiu scsi lliure, en el
meu cas /dev/sda1, llavors ja nomes cal crear un directori on muntar--lo,
per exemple /pendrive i posar una entrada al fitxer fstab per tal que se'n
recordi del punt de muntatge

bona:/home/carles# cat /etc/fstab | grep pen
/dev/sda1       /pen            auto    user,noauto

llavors es tan simple com conectar (per defecte l'usbmgr fara un beep
indicant que un nou dispositiu s'ha conectat al sistema) i fer un mount
/pen i llestos
(si estas en una consola de text veuras que apareix un missatge del kernel
informan-te que s'ha detectat un nou dispositiu usb, del fabricant tal amb
identificador tal , que es carrega utilitzant el modul scsi tal i que
cual).

Si tens cap mes dubte, ja saps on trobar-me.

Espero que t'hagi servit d'ajuda

apa siau!

Carles