Re: consells per la instal·lació

On Sun 12 Jan 2003 14:10, Ernest Adrogué wrote:
> Aviat hauré de tornar a instal·lar Debian perquè em canvio
> d'ordinador (tindré un Intel 586 a 233MHz amb 64MB de RAM).
> El sistema de fitxers jo sempre havia utilitzat el ext2 però
> veig que ara n'hi ha de nous, quin em recomaneu?

Pots usar el ext3 que és el  ext2 + journaling. Les eines del ext2 segueixen
funcionant (mkfs, fsck...), per lo que se't garantitza l'estabilitat.

Segur ke algu altre et dira que usis reiserfs o jfs o lo ke sigui :\

> El disc dur no és massa gran, uns 10MB aproximadament.

El meu primer 8086 tb tenia un disc dur de 10MB... Suposaré que has dit
GB...

> A part espero que també em posaré ADSL o sigui que podré
> anar actualitzant el sistema, no com ara. Llavors la partició
> /var ha de ser gaire gran o no cal? N'hi ha prou amb
> 500-600 MB?

/var depen mooolt de lo ke instal.lis al sistema i la càrrega que aquet
tingui posteriorment. En principi recorda que la cau de l'apt és a
/var/cache/apt, per lo que tots els .debs se't niran posant allà (i omplint
/var). Tb pensa que tot lo que logguegi a /var/log (qualsevol cosa que
instal.lis) l'anirà omplint. Si tens 10GB sigues generós i pos-li 1GB...

I cla, si instal.les l'apache, fes quel DocumentRoot nostigui a /var ;)

> I la swap? Ara tinc 100MB però cada cop que ho
> miro practicament no n'utilitza.

posa-li 128 megues (el doble de la ram). No et ve de 128 megues tenint 10
gigues... i si mai fas algun disbarat amb algun programa no se't caura el
sistema ;)

PD: és diumenge i m'avorria :\
--
Jaume Sabater