Re: consells per la instal·lació

Hola,

A Diumenge 12 Gener 2003 14:10, Ernest Adrogué va escriure:
> Aviat hauré de tornar a instal·lar Debian perquè em canvio
> d'ordinador (tindré un Intel 586 a 233MHz amb 64MB de RAM).
> El sistema de fitxers jo sempre havia utilitzat el ext2 però
> veig que ara n'hi ha de nous, quin em recomaneu?

Jo personalment estic usant ext3 i reiserfs, els dos amb magnífics
resultats. Però jo diria que el més senzill d'instal.lar (i el més estable)
és el ext3.

> El disc dur no és massa gran, uns 10MB aproximadament.
> A part espero que també em posaré ADSL o sigui que podré
> anar actualitzant el sistema, no com ara. Llavors la partició
> /var ha de ser gaire gran o no cal? N'hi ha prou amb
> 500-600 MB?

Jo tinc 4 GB per a tot /, /usr i /var, amb una instal.lació Debian
bastant completa (compiladors, editors, KDE, LaTeX, Galeon i utilitats
varies) i encara em sobren 2.5 GB.

Jo et recomanaria que feres una divisió tal que tingues tres particions
usables, de manera que pugues instal·lar Debian en una, /home en altra i la
tercera per a un altre SO que pugues desitjar (per exemple Gentoo o Debian
unstable). D'aquesta manera podries botar amb un S.O. o altre i sempre
tindries les teues dades al /home accessibles. Però en fi, això és tan sols
una suggerència.

I la swap? Ara tinc 100MB però cada cop que ho
> miro practicament no n'utilitza.

Doncs si no vas a gastar massa swap, jo la deixaria així...

--
Francesc Alted