NO PUC ARRANCAR DEBIAN

Hola!
sóc novell en Linux i, de fet, encara no sóc usuari de Debian ja que tinc certs problemes d'instal·lació:

Jo tenia Mandrake instal·lat en un disc dur i windows a l'altre.
Vaig decidir fa un parell de dies de passar-me a Debian. Així que vaig instal·lar-me-la. (Vaig esborrar la partició de Mandrake) No vaig instal·lar el Lilo, faig servir GRUB. Però heus aquí el meu problema:
en engegar l'ordinador  s'encén grub i (em sembla) intenta llegir stage1.5
llavors diu: error 22 i ja no hi ha res a fer.
Per a solventar-ho vaig crear un disc d'arrencada de grub. Aquest disc fa que el grub s'engegui correctament
i que em doni les dues opcions que jo volia: windows i Debian.
-si selecciono windows (versió xp professional) tot va correctament
-si poso Debian hi ha kernel panic:

Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 03:42

Així doncs, el que us pregunto és

1) Els altres usuaris de l'ordinador (usen windows) em reclamen poder engegar windows sense necessitat de disc d'arrencada. Com puc fer-ho? (encara que sigui sense passar pel grub, com a solució temporal)

2) Com puc resoldre el kernel panic? (Sistema d'arxius que em vaig instal·lar: reiser fs)

MOLTES GRÀCIES PER AVANÇAT!