Re: llegir un cd audio com a usuari "normal"

En/na Xavier Clotet ha escrit:
Hola,

La qüestió és com es pot escoltar un CD audio com a usuari "normal".
Tinc el cdrom amb les següents característiques al fstab (encara que no sé pas si hi influeix ja que un cdda no es monta): /dev/cdrom /cdrom iso9660 ro,user,noauto 0 0 Quan estic com a root, ja sigui amb el dcd (en mode consola) o el gtcd (des de gnome), puc escoltar el cd sense problemes, en canvi quan estic amb el meu nom d'usuari (com habitualment) em dóna un error de permisos (que en el cas del dcd és aquest: Unable to open /dev/cdrom, aborting. ).

Les propietats de /dev/cdrom són aquestes:
   lrwxrwxrwx    1 root     root            3 oct 30 16:49 cdrom -> hdb
Les de /dev/hdb aquestes:
   brw-rw----    1 root     disk       3,  64 mar 14  2002 hdb

Què he de fer per poder escoltar un CD audio sense ser root?

Gràcies per avançat.

Yahoo! Messenger
Nueva versión: Webcam, voz, y mucho más ĦGratis! Descárgalo ya desde http://messenger.yahoo.es

has d'afegir el teu usuari al grup audio: addgroup <usuari> audio
despres fer que els dispositius siguin llegibles pel grup audio: chgrp audio <dispositiu>

em sembla que es aixó, no se si em deixo quelcom...