Re: Coses que no quadren instal.lant OpenOffice

xdrudis@tinet.org wrote:

Em fa l'efecte que el problema rau en que OpenOffice (encara) no
està empaquetat per a Debian. Hi ha una versió en anglès, que crec
que no està a l'arxiu oficial encara (potser a unstable?), però
crec que la versió catalana no està en .deb. I pel que sembla la
versió anglesa no ha sigut fàcil d'empaquetar, perquè openoffice
no es compila de maneres tradicionals en el món Unix.

>Vaig seguir punt per punt i vaig acabar tenint l'OpenOffice ritllant,
>PERÒ:
>
>- Ara tinc un subdirectori /opt penjant de l'arrel, on només tinc un
>subdirectori /OpenOffice amb la tira de fitxers .so i algun readme.
>Quèés aquest /opt i per què no es va instal.lar a /usr/bin com tota la
>resta? És bol o dolent que estigui aquest directori allà o tant li
>carda?

Em sóna que això és conveni Sun. Segurament el paquet deb ho posa a
/usr/bin. Però no fa cap mal especial, només fa lleig.

>- De fet l'aplicació es va instal.lar a /home/(el meu
>usuari)/openoffice. Torno a preguntar: és normal això?

No, però l'OpenOffice ho fa. Crec que deixa una part a ~/openoffice
i una part a /opt  però potser depen de com ho instal·lis.

> [...]
>assignades extensions com .doc a aquesta aplicació, quan volto pels
>directoris (amb el GNU Midnight Commander) els fitxers ni els fitxers
>.doc ni la resta de fitxers que estan assignades a l'OpenOffice saben
>amb quina aplicació s'han d'obrir. La cosa es complica més quan clico,
>se m'obre una finestra que em pregunta amb quina aplicació vull obrir
>però com que l'OpenOffice no se'm va llistar al menú de "programes"
>sinoal de "predilectes", que no em surt en aquesta finestreta. Haig de
>buscar l'aplicació manualment a /home/qgil/openoffice.

Ni idea, has posat el path complet a l'executable d'openoffice al centre
 de control?.

>Vaja, que tot plegat és una mica estrany i si algú em pot aportar
>algunallum (ni que sigui identificant cada problema) li ho agrairé.

Paciència. Openoffice és molt gros i empaquetar-lo (que vol dir
adaptar-lo perquè busqui tot a llocs coherents amb la resta de la
distribució gnu/linux, a més d'altres coses) costa molt.

Hola

Jo l'utilitzo d'aquí http://www.linux-debian.de/openoffice/ però no puc opinar gaire perquè no l'utilitzo massa. Encara no tinc antialiasing a l'interfície però...

El paquet és enorme, un sol de 30 megues o alguna cosa així.

Josep