Re: Fer paquets .deb

Hola Leo,

On Fri, Oct 11, 2002 at 10:28:18AM +0200, Leopold Palomo Avellaneda wrote:
> Ara estic desenvolupant amb Kdevelop, i tinc entès que la nova versió portarà
> una opció per fer un paquet debian defacto. La meva  pregunta, (que sobretot
> va pel Jordi, que sé que és mantenidor ) és que implica realment ser
> mantenidor d'un paquet de debian? És difícil? Jo no tinc ni punyetera idea de
> fer scripts, ni res semblant, i no sé fins a quin punt s'ha de saber per fer
> això.

Home, jo diria que el mínim recomanable és poder llegir i escriure
mínimament en el llenguatge en el que està programat la aplicació, per
si tens algún problema amb algún bug.

En quant als scripts, sí és important, perquè és com s'escriuen els
scripts dels mantenidors, i a vegades es poden convertir en coses
complicades. De tota manera, aprendre shell et pot costar com... 2 dies
com a molt.

Després, el rotllo de què vols fer en Debian:
Si només vols que la aplicació estiga en Debian i no preocuparte molt
pel paquet, millor mirar si algú està interessat en empaquetarla (amb un
RFP, request for package).
Si el vols mantindre tú, has de decidir si vols ficar-te dins de Debian
"oficialment", o siga, ficar-te pel sistema de nous mantenidors i tal, o
simplement mantindre el pauqet des de fora, mitjançant un sponsor. Amb
la segona, pots ser el mantenidor oficial del paquet sense implicarte
més en Debian, si no vols dedicar tant de temps.

Hi ha un programa de "sponsorització" en
http://www.internatif.org/bortzmeyer/debian/sponsor/.

Jordi
--
Jordi Mallach Pérez  --  Debian developer     http://www.debian.org/