Re: Sobre les traduccions

josep.roca@uab.es va escriure:
> A Divendres 20 Juliol 2001 12:18, Miquel va escriure:

> Es el wp de linux. No crec que provoqui problemes. Gracies i salutacions. Pep.

Voldria fer un incís altre cop sobre aquest tema fent un símil:

Si agafes un document .htm fet amb un editor com vim, emacs, l'edit del
DOS, etc. (text pelat, vaja) i l'obres amb el Netscape Composer (del Netscape
Communicator)
es veurà en plan What You See Is What You Get i serà molt còmode d'editar...
Al principi. Però sobretot, el que voldria remarcar és que enguarrarà el
codi original de mala manera a l'hora de guardar-lo. Així són aquests
programes. Això s'ha d'evitar.

O sigui, si el WP fa lo següent:

Tu: obre tal.sgml.
WP: oh, no sé que és això. Ho obro com a text, mostrant tots aquests codis
estranys.
Tu: edito i guardo.
WP: ho voleu guardar com a text, o voleu guardar aquest document com a
.wpd? (o llámale .hache)
Tu: calla, animal! Com a text!

Això és correcte.

El que és incorrecte és:

Tu: obre tal.sgml.
WP: és sgml, que bé, us ofereixo múltiples comoditats per a editar-lo, us
ho mostraré tal qual sortirà. Després ho podreu guardar com a .sgml.

Reconec que estic molt desconnectat de l'evolució dels processadors de
text, però me la puc imaginar. Aquest comentari el faig com a ex-usuari de
Netscape Composer i de WordPerfect.

M'imagino que tots els usuaris de Vi o Emacs estaràn d'acord. El que passa
és que tampoc dic que aquests programes són per a tothom, perquè al
principi són complicats de fer anar. Però de potents en són un munt
(Vim més que Vi, vaja). Jo particularment,
l'únic inconvenient seriós que trobo al Vim és que et destrossa les mans,
de no moure-les més enllà, més a la dreta de l'Intro, i no és per limitació
del Vim, és per el vici d'anar depressa! :)

Salut,

Ignasi
--
Debian GNU/Linux    -   Un sistema operatiu per a un
                        món millor.