Re: AGM 2012 23/02/2012 - agenda and invitation

On Fri, 10 Feb 2012 09:42:51 +0100, Luca Capello <luca@pca.it> wrote:

> Not that I do not want George to be a debian.ch member, but do not the
> bylaws say that any member *must* live in Switzerland when she/he
> demands to be part of debian.ch?

My interpretation of the current wording is that DDs either have to live
in Switzerland and get membership automatically (if requested) or they
need someone to advocate them like any other person.

Only the article 5.1 of the bylaws mentions living in Switzerland.
Article 5.2 does not have this requirement:

----

\section{Mitgliedschaft}
\begin{compactenum}
\item Mitglieder des Debian-Projekts mit ständigem Wohnsitz in oder
Staatsangehörigkeit der Schweiz oder des Fürstentums Liechtenstein werden auf
Anfrage als Mitglieder von debian.ch aufgenommen.
\item Jedes Vereinsmitglied kann weitere Personen zur Aufnahme als Mitglied
vorschlagen. Die Vollversammlung entscheidet über deren Aufnahme, wobei sie bei
der Aufnahme, sofern zumutbar, anwesend sein müssen.

----

Gaudenz

--
Ever tried. Ever failed. No matter.