[Request for Help] MBOX-Project seeks for Mboxes :-)

Hallo zusammen, hi all,

English first - Deutsch folgt:
various reasons (missconfigured eMail-Clients/-Servers [2],
network-hickups).

The testphase in 2004 was well and after little problems on the
01/01/2005 mailinglists are now archived properly.

Second goal of the project will be to develop some (possibly perl-based)
software which can be handled via eMail to get certain lost messages
out of the archives attached to an eMail in a (zip||tar.gz||tar.bz2) to
import them to your $mail_client. There is a mailing-list [3] and an
empty CVS already. More info on this can be obtained by subscribing to
the list.

Back to point one.

I am searching for complete editions of the years 2002, 2003 and 2004 of
the following mailing-lists [4], mbox is prefeered (so no conversion is
needed), but there is a conversion-script for maildir available as
well. Some of the lists are complete already, but you know: Better
check twice :-)

Another important point is to have the eMail-Headers complete, so we can
check them to find something unique (important for SuSE-Lists) in them.

There are several options to give us your valued archives.

a) I download them [5].
b) You will get a FTP-Account and upload them (scp possible) [5].
c) Via eMail to mm@mewes.tv as attachment (Maximum Size: 30 MB per
eMail) [5]

Kind regards and thanks for listening

Christian Boltz (suse at cboltz dot de)
Martin Mewes (mm at mewes dot de)

de/ver-konfigurierter Mailclients/-server [2], Netzwerkschluckauf oder
sonstiger Dinge den Empfänger nicht erreicht haben.

Die Testphase Ende 2004 verlief recht gut und nach kleineren Problemen
am 01.01.2005 wird nun fleissig gesammelt und archiviert.

Als nächstes starte ich nun mit bisher einem Mitstreiter die
Programmierung einer (wahrscheinlich) Perl-Skript basierten Software,
die man via eMail bedienen kann, um sich aus den gesammelten Archiven
einzelne Mails als Anhang (zip||tar.gz||tar.bz2) einer eMail zusenden
lassen kann. Hierfür existiert eine Mailingliste [3] und auch ein
bisher leeres CVS. Mehr Infos dazu auf der Mailingliste.

Aber zurück zu Punkt Eins.

Ich suche komplette Edititionen der Jahre 2002, 2003 und 2004 der
folgenden Mailinglisten [4} am liebsten im mbox-Format, damit ich diese
nicht erst konvertieren muß. Für maildirs existiert ein
Konverterskript. Für einige dieser Listen bin ich zwar komplett, aber
doppelt geprüft ist besser :-)

Wichtig ist mir weiterhin, daß die kompletten Header erhalten sind,
damit wir prüfen können, welcher Header (vor allem für die SuSE-Listen)
so eine Art "eindeutiges Merkmal" darstellt.

Es gibt mehrere Möglichkeiten, mir diese Archive zukommen zu lassen.

a) Ich lade diese bei Euch runter [5]
b) Ihr bekommt einen FTP-Account und ladet diese direkt auf meinen
Server hoch (scp möglich) [5].
c) Via eMail and mm@mewes.tv als Anhang (Begrenzung: 30 MB pro eMail)
[5].

Danke für Eure Aufmerksamkeit ...

Christian Boltz (mbox-archiv at cboltz dot de)
Martin Mewes (mm at mewes dot de)

[1] http://mbox.mewes.tv/
[2] Grund des Projektes / Reason of the project ;-)
[4] * debian-announce
    * debian-changes
    * debian-devel
    * debian-devel-announce
    * debian-kde
    * debian-kernel
    * debian-mentors
    * debian-news
    * debian-news-german
    * debian-security
    * debian-security-announce
    * debian-user
    * debian-user-german
    * securityfocus-bugtraq
    * securityfocus-linux
    * securityfocus-ms
    * suse-autoinstall
    * suse-linux
    * suse-linux-e
    * suse-ot
    * suse-security
    * suse-security-announce
    * webadmin-list
    * webadmin-devel
    * webadmin-trans
[5] Dateiname/Fielname (please):
	$listname-$year(-$month(-$day)).(zip||tar.gz||tar.bz2)

bis dahin/kind regards

Martin Mewes

--
I'm not really out of the office. I'm just ignoring you.