Re: actualizare informatii si debian.ro

On Wed,28.Apr.10, 05:03:23, Stan Ioan-Eugen wrote:
> Salut,
>
> Am observat că foarte multe informații despre echipa Debian [1] și despre
> starea actuală a proiectului sunt învechite și cred că a sosit momentul să
> le actualizăm.
> Apropo, care mai este starea actuală a echipei de traducere? Lista abia dacă
> mai mișcă ceva și sunt înscriși cam 70 de persoane. Ați trecut toți pe
> Ubuntu fraților sau ce :) ?

:)

> Am găsit pe pagina principala că există debian.ro unde ne mai desfășurăm
> activitatea. Cam falsă informația, situl e inexistent. Am dat un whois și
> mi-a întors că este înregistrat de
> http://www.simpliq.com firmă de prin Cluj. M-am uitat și apar câteva nume:
> Adrian Costin, Lucian Craciun și Radu A. Pop. Mie nu prea îmi spun nimic dar
> poate vă sunt cunoscuți.
> Mă gândeam să iau legătura cu ei poate luăm înapoi situl să reorganizăm un
> pic comunitatea. Mă gândesc din ce în ce mai des la asta și sper că nu sunt
> singurul cu asemenea speranțe.

În opinia mea cred că în primul rând trebuie să avem o comunitate
activă, iar asta nu depinde de acel nume de domeniu. Conținut putem
adăuga oricât pe wiki și nu neapărat sub ierarhia L10N/Romanian (în
ideea că nu ar fi legat de traduceri). Pentru informații mai statice
putem folosi situl principal.

Când avem suficient conținut pentru un sit dedicat și persoane dispuse
să-l mențină/dezvolte putem să căutăm soluții pentru domeniul debian.ro.
În cel mai rău caz putem apela la SPI să facă demersurile oficiale
pentru cedarea domeniului („Debian” este marcă înregistrată a SPI).

> Wiki-ul [2] este simplu de actualizat însă pagina principală [1] necesită
> drept de commit în svn/cvs și nu sunt mulți cu puterea asta.

Nu văd o problemă în asta. Situl www ar trebui folosit în principal
pentru informații mai „stabile”. Drept de commit are Ionel Mugurel
Ciobîcă și cu mine[1] iar aplicarea unui petic ia maxim câteva minute.
În caz că nu răspundem, pentru petice mici[2] se poate apela oricând la
debian-www și dacă este cazul se poate cere acces și pentru alte
persoane.

[1] au fost mai mulți, dar n-am mai văzut activitate de multă vreme
[2] webmasterii Debian se vor feri să aplice petice majore într-o limbă
pe care nu o înțeleg

Ca să revin la opinia mea de mai sus: dacă este comunitatea de oameni
care vor să contribuie tehnica nu ne va sta în drum.

http://yetanotherpersonal.blogspot.com/2009/09/neticheta-in-vremurile-noastre.html