Re: aspell nu mmm lasss s scriu diacritice (fost: Re: [RFC] Doua pagini din website)

On Thu, Feb 01, 2007 at 08:28:47PM +0200, Andrei Popescu wrote:

> Implicită este en_US.UTF-8, și am rulat:
>
> aspell -l ro --encoding=ISO-8859-2 -c index.wml
>
> În acest fel nu merg â și î. Dacă rulez
>
> LANG=ro_RO aspell -l ro --encoding=ISO-8859-2 -c index.wml
>
> atunci nu funcționează 'ş' 'ă'. Întâmplător am descoperit că dacă schimb
> pe varianta 'academic' atunci nu merge nici ț.
>
> Sugestii?

- aspell dump config encoding
trebuie sa fie utf-8

- aspell dump config norm-strict
trebuie sa fie yes, ca sa nu separe caracterele compuse

Daca nu sunt, seteaza-le, cu 'aspell dump config' o sa vezi multe
lucruri interesante, :-)

Intr-o sesiune de lucru:

- faci conversia de la iso-8859-x sau ce vrei la utf-8 cu iconv

- faci ce faci cu aspell

- faci conversia inapoi la encodingul initial

Ca alternativa vezi ca poti folosi filtre, html merge cu wml,
si poti folosi aspell cu diferite scripturi( inclusiv 'academia').

vezi:
	man aspell, run-with-aspell

sau daca ai aspell-doc instalat: info aspell.

--
Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter
if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own

Buddha (563BC-483BC)